2018-11-19
2018-11-19
www.mebelia.com.pl
www.mebelia.com.pl
Biuro to miejsce, w którym spory odsetek osób spędza większą część swojego życia....
Biuro to miejsce, w którym spory odsetek osób spędza większą część swojego życia. Przy obecnym trybie funkcjonowania okazuje się, że „praca jako drugi dom”, to już nie tylko żartobliwy slogan, gdyż potrafimy w niej przebywać 10, 12 lub nawet więcej godzin na dobę. W takiej sytuacji warto zadbać o to, żeby nasze miejsce pracy było komfortowe, dostosowane, w miarę możliwości, do naszego gustu i smaku.
Poniżej doradzimy Wam, co można zrobić na etapie urządzania przestrzeni biurowej, żeby czas spędzany w niej stał się bardziej przyjemny oraz efektywnie poprawił jakość pracy wszystkich pracowników.
1. Precyzyjnie określ swoje potrzeby
Już na samym początku zaplanuj przestrzeń i sprecyzuj, czego tak naprawdę będziesz w niej potrzebować. Weź pod uwagę wyposażenie, ale również aranżację miejsca, żeby wykorzystać je w jak największym stopniu. Dobrym pomysłem może okazać się zrobienie katalogu niezbędnych przedmiotów. Oczywiście podstawą będą meble: biurka, fotele, stoliki, których olbrzymi wybór oferuje hurtownia mebli zona-design.pl. Zastanów się nad codziennymi potrzebami. Czy chcesz biurka z dużą powierzchnią do pracy? Może przyda się oddzielny stół do planowania albo wydzielona przestrzeń do spotkań ze współpracownikami lub kontrahentami? Zanotuj wszystkie elementy – dzięki temu poszukiwania idealnego wyposażenia będą prostsze.
2. Jak sprawić, żeby przestrzeń była w pełni funkcjonalna?
Zanim rozpoczniesz zakupy, zwróć również szczególną uwagę na typ przestrzeni, którą dysponujesz. Jeśli biuro jest niewielkie, dobrym rozwiązaniem będą kompaktowe, wielofunkcyjne meble, pozwalające na jak najefektywniejsze wykorzystanie miejsca. Przemyśl kwestię oświetlenia. Naturalne oświetlenie jest zawsze pożądane, jednak koniecznie precyzyjnie rozplanuj odpowiednie punkty świetlne, zwiększające komfort działania, gdy nie będzie można liczyć na światło słoneczne.
3. Magazynowanie – jak zrobić to praktycznie i elegancko?
Żadne biuro nie może obyć się bez systemu do przechowywania dokumentów, artykułów potrzebnych do pracy itp. Pomyśl, czego będziesz potrzebował najbardziej i gdzie najlepiej to umieścić – szafy na dokumenty, kącik socjalny itp. Jeśli powierzchnia jest niewielka, warto zainwestować w wysokie szafki, pozwalające zaoszczędzić cenną przestrzeń. Wszystko powinno mieć swoje miejsce – wtedy praca stanie się dużo łatwiejsza, przyjemniejsza i nikt nie będzie tracił bez potrzeby czasu na poszukiwania różnych przedmiotów.
4. Wyraź siebie!
Gdy planujemy organizację przestrzeni biurowej, nie możemy zapominać o naszym indywidualnym guście. Skoro ma to być „nasz drugi dom”, zadbajmy o to, żeby w detalach i użytych akcesoriach pokazywał kim jesteśmy, czym kierujemy się w życiu. Pokażmy siebie, swój styl nie tylko podczas wyboru odpowiedniego stylu wnętrzarskiego do prywatnego domu. Miejsce pracy również powinno mieć konkretny charakter i być nasze.
5. Komfort to podstawa
Pozostaje jeszcze jedna niby oczywistość – nie zapomnij o wygodzie! Biurko niedopasowane do Twoich warunków fizycznych lub niewygodny fotel potrafią być prawdziwym koszmarem, skutecznie rozpraszającym uwagę, odciągającym Cię od intensywnej pracy. Komfort biurowy to też takie rozmieszczenie wszystkich przedmiotów i urządzeń, żeby były zawsze „pod ręką”. Dzięki temu ograniczamy czas oraz zmniejszamy wysiłek potrzebny na żmudne i niekonieczne poszukiwania.
Na koniec jeszcze jedna ogólna uwaga. Nawet pomimo precyzyjnie przygotowanego planu, może się okazać, że po jakimś czasie będzie konieczne wprowadzenie modyfikacji. Aranżacja to proces, a potrzeby również się zmieniają. Miej oczy szeroko otwarte, bądź otwarty na zmiany i… ciesz się swoim biurem, które może być piękną przestrzenią do życia!